ROWERY EMBASSY
M.Kopernika 32
00-336 Warszawa
tel. 799843217

Przechowalnia
Lista produktów (0)

Historia amerykańskich cruiserów

1933

Pierwszy cruiser narodził się w 1933 roku w głowie amerykańskiego konstruktora Franka W. Schwinna. Połączenie wygodnej szerokiej kierownicy i rewolucyjnych jak na te lata dętkowych opon stanowiło o wyjątkowości modelu B10E Motorbike. Replika tego roweru dostępna jest w Embassy (modele: Black Jazz, Cotton Club).

1934

Rok później Schwinn stworzył nowy model ramy o nazwie Aero Cycle, który swoim wyglądem miał nawiązywać do estetyki lotniczej. Rower posiadał dekoracyjny "bak" oraz przednie oświetlenie na baterie.

1935

Popularność cruiserów zmuszała producentów do wypuszczania co roku nowego modelu. W 1935 powstał model Cycleplane oraz B10E motorbike. Rama tego drugiego stanowi punkt odniesienia dla dzisiejszych "klasycznych" cruiserów.

1940

Lata 40-te to początek masowej popularności cruiserów. Rowery stały się symbolem emancypacji kobiet a widok cruisera awansował do roli ikony.

1950

Powojenny "Baby Boom" oraz duże zapotrzebowanie na tani i powszechny środek transportu sprawił, że Cruisery osiągnęły apogeum swojej popularności. Rower stał się przedmiotem pożądania i symbolem sielankowych lat 50-tych.

1954

W połowie lat 50-tych konstruktorzy prześcigali się w produkowaniu damskich wersji cruiserów. Kobiety doceniły wygodę, prostotę i kultowy design tych rowerów.

1960

Lata 60-te to upadek cruiserów. Rower zaczął być kojarzony z konsumpcyjnymi latami 50-tymi. W efekcie można było je kupić za bezcen na garażowych wyprzedażach.

1970

Lata 70te to początek rowerów górskich. Pierwsze z nich powstały na bazie beach cruiserów. Solidne ramy i grube, balonowe opony, pozwalały bez problemu pokonywać trudne górskie szlaki. Pierwszy rower górski skonstruował Gary Fisher, dodając do klasycznego Schiwnn'a przerzutki i hamulce ręczne.

1980

W latach 80-ych, beach cruisery przeżyły swój renesans. Rozpoczęła się moda wśród kolekcjonerów na odnajdywanie starych zniszczonych modeli i przywracanie im pierwotnego piękna. Dzięki temu znacznie wzrosła wartość tych rowerów i nie można było ich już kupić za grosze na garażowych wyprzedażach. Beach cruiser pojawił się również w kasowych produkcjach z Hollywood co pomogło w jego popularyzacji.

1990

Lata 90-te to całkowite odrodzenie i spopularyzowanie beach cruiserów. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, powstaje wiele nowych firm produkujących rowery na bazie klasycznych modeli z lat 30 oraz wariacji na ich temat. Po raz kolejny cruiser zostaje doceniony za swój niepowtarzalny wygląd i wygodę.

2007

W 2007 roku narodziła się pierwsza warszawska marka beach cruiserów Embassy. Czerpiąc z najlepszych, zachodnich wzorców stworzyliśmy własne niepowtarzalne modele cruiserów. Naszą ideą jest spopularyzowanie tych amerykańskich rowerów miejskich na gruncie polskim i dodanie im wyjątkowego charakteru.

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.